Vizija
Vizija predstavlja široku sliku kojoj neko poduzeće općenito teži. Viziju kao takvu potrebno je različitim instrumentima implementirati u poslovanje, integrirati je u svakodnevne procedure i ono što je najvažnije upoznati radnike, te korisnike usluga sa istom. JP "Vodovod" d.o.o. Bihać, ima viziju da uspostavlja cjeloviti, objedinjeni i učinkoviti sistem javne odvodnje i pročišćavanja otpadnih voda na području Grada Bihaća.
Želja nam je postati jednim od vodećih preduzeća u djelatnostima javnog vodosnabdijevanja, javne odvodnje i pročišćavanja otpadnih voda kantona, države, regiona, i biti među prvima u Republici Bosni i Hercegovini po kvaliteti pružanih usluga, te doprinijeti podizanju kvalitete življenja građana na područjima navedenih djelatnosti.
✓ usmjerenje na kontinuirano pružanje izvrsne usluge razvojem i stalnim unapređivanjem vlastitih tehničko-tehnoloških i ljudskih resursa,
✓ kontinuirana, sigurna, ekonomična i kvalitetna usluga vodoopskrbe i odvodnje,
✓ usmjerenje na principe zaštite okoliša te održivog razvoja,
✓ osiguranje stalnog obrazovanja svih radnika,
✓ poseban značaj promicanju ekologije prema mladima i povećanje ekološke svijesti od najranije dobi sa ciljem zaštite vodnih resursa,
✓ poboljšanje kvalitete življenja svih građana Grada Bihaća.
Implementiranje vizije, misije i ciljeva u poslovanje je proces koji traje nekoliko godina, no ukoliko upravo te odrednice vizije, misije i ciljeva budućeg djelovanja pretvorimo u operativne aktivnosti i ciljeve, tada to znači da ono mora počivati na povećanju zadovoljstva svih korisnika usluga i to kroz:
✓ unapređivanje postupanja u isporuci vode građanima,
✓ evidentiranjem svih septičkih jama,
✓ poštivanje načela ekonomičnosti, racionalnosti i svrsishodnosti,
✓ upoznavanje korisnika, šire javnosti i medija sa misijom i vizijom te operativnim aktivnostima i ciljevima u cilju povećanja transparentnosti poslovanja te približavanja istima u cilju stvaranja kvalitetnog odnosa komunikacije i povjerenja uz stvaranje slike socijalno senzibilnog poduzeća.
Misija
Misija JP "Vodovod" d.o.o. Bihać je da vlastitim znanjem i djelovanjem, sadašnjim i budućim korisnicima osigura sigurno, kontinuirano i kvalitetno javno vodosnabdijevanje, higijenski ispravnom i pitkom vodom, visoke kvalitete uz opravdanu cijenu, kao i da obezbijedi odvodnju otpadnih voda u skladu sa važećim ekološkim standardima.
U tom kontekstu JP "Vodovod" d.o.o. Bihać treba osigurati trajno i kvalitetno obavljanje djelatnosti korištenjem vlastitih tehničkih i ljudskih potencijala, na principima održivog razvoja i stalnog praćenja europskih trendova na području djelatnosti:
✓ održavati sve objekte i uređaje u stanju funkcionalne sposobnosti uz maksimalno poštivanje zaštite okoliša, održivog razvoja i javnog interesa lokalne zajednice u kojima djeluje,
✓ jačanje sustava kontrole poslovanja uz poštivanje europskih standarda transparentnosti poslovanja,
✓ stalna briga o zadovoljstvu svojih radnika kao i svih korisnika usluga,
✓ pravilno gospodarenje vodnim resursima i osiguravanje sigurnosti i kvalitete u opskrbi vode, odvodnji i pročišćavanju otpadnih voda što čini temelj sadašnjeg i budućeg poslovnog upravljanja Društvom i to u suradnji sa osnivačima.
Uz stalni cilj zaštite voda i okoliša, a time i zaštitu zdravlja i sigurnosti ljudi uz poticanje lokalne zajednice na našem području i potporu šire društvene zajednice, suradnju s bosanskohercegovačkim i europskim institucijama, JP "Vodovod" d.o.o. Bihać stalno unapređuje vodosnabdijevanje, i održavanje savremenih sustava odvodnje i pročišćavanja otpadnih voda.
Ciljevi
Strateški ciljevi su opći navodi šta se Društvo nada da će ostvariti u planiranom periodu i smatraju se primarnom odlukom kojom se profilira, motivira i kontrolira ponašanje Društva i ukazuje na način kako se trebaju koristiti pojedini resursi (materijalni i nematerijalni) da bi se iskoristile okolnosti za stvaranje željenih rezultata.
Stalni ciljevi preduzeća su:
• Uredno i kontinuirano snabdijevanje građana zdravstveno ispravnom pitkom vodom, odvodnja otpadnih voda i prečišćavanje otpadnih voda,
• Brzo i efikasno otklanjanje kvarova na vodovodnoj i kanalizacionoj mreži,
• Unapređenje i rekonstrukcija vodovodne i kanalizacione mreže,
• Finansijska stabilnost i neovisnost,
• Učestvovanje u projektima koji imaju za cilj postizanje energijske efikasnosti i zaštite okoliša,
• Smanjenje prosječnog vremena potrebnog za rješavanje zahtjeva kupaca za priključenje na vodovodnu i kanalizacionu mrežu,
• Održavanje kontinuirane komunikacije sa korisnicima u pogledu identifikacije njihovih zahtjeva, mjerenja zadovoljstva i povjerenja,
• Realizacija svih aktivnosti na ekološki prihvatljiv način,
• Izgradnja povjerenja i partnerskih odnosa sa dobavljačima i ostalim institucijama i saradnicima,
• Timski rad i međusobna komunikacija i povjerenje među uposlenima, za otvoren i nesmetan protok ideja u organizaciji,
• Edukacija uposlenika i praćenje suvremenih trendova razvoja u djelatnosti kojoj pripadamo,
• Stvaranje sigurnog i ugodnog radnog okruženja, kako bi se ostvarili planirani rezultati.
Kroz postavljenje strateške ciljeve za period 2025. - 2028. godina, planirani su sljedeći pravci za 2025. godinu:
1. Poslovanje Preduzeća mora biti finansijski samoodrživo (obezbijeđenje ekonomske cijene vodnih usluga),
2. Energetska efikasnost,
3. Smanjenje neobračunate vode (NRW),
4. Smanjenje gubitaka vode i racionalno korištenje sistema odvodnje otpadnih voda,
5. Smanjenje troškova održavanja,
6. Održavanje ili povećanje naplate u svim segmentima vezanih za isto,
7. Zadovoljstvo korisnika kroz sve vidove korištenja komunalnih usluga.
Za realizaciju ovih ciljeva potrebno je postaviti prioritetne aktivnosti poslovanja i zadužiti odgovorne službe za provođenje istih!
Područje
aktivnosti |
Prioriteti |
1.
Performanse
preduzeća |
Zamjena dotrajale vodovodne mreže, priključenje
svih korisnika na sistem odvodnje otpadnih voda u zonama u kojima sistem
postoji, automatizacija pumpnih i prepumpnih stanica, evidentiranje imovine i
formiranje knjige stalnih sredstava, proširenje daljinskog očitanja mjernih
uređaja i obnova opreme; |
2.
Performanse
zaposlenika |
Postići optimalan broj zaposlenih,
sistematizirati i popuniti kvalitetnim kadrom nedostajuća radna mjesta u
skladu sa razvojem i potrebama preduzeća, postići maksimalnu iskorištenost
radnog vremena, kontinuirana edukacija zaposlenih, uvođenje DMS-a (document
menagment system,izrada i usklađivanje radnih procedura u okviru oba Sektora. |
3.
Pružanje
usluga |
Kontinuirano i kvalitetno pružanje usluga opskrbe
pitkom vodom, odvodnje I prečišćavanja otpadnih voda. |
4.
Operativno upravljanje |
Organizaciju preduzeća ustrojiti na način da
osigura brz protok informacija u cilju pravovremene reakcije, da se odgovori
na svaki zahtjev korisnika. |
5.
Upravljanje
imovinom |
Evidentirati postojeću imovinu, koja nije
predana Preduzeću na upravljanje I odražavanje, te izvršiti usporedbu sa
postojećom evidentiranom, a sve u saradnji sa Osnivačem. |
6.
Očitanje,
fakturisanje I naplata |
Raditi na proširenju daljinskog očitanja
vodomjera i koristeći sve zakonom dozvoljene mjere, raditi na unapređenju
naplate. |
7.
Finansijske performance |
Povećanje prihoda kroz usklađivanje cijena vodnih usluga; evidentiranje troškova po mjestu nastanka,
smanjenje troškova električne energije, smanjenja troškova zaposlenih. |
8.
Smanjenje neprihodovane vode |
Nastaviti aktivnosti na otklanjanju kvarova
i ilegalnih priključa u cilju smanjenja gubitaka. |
9.
Kapitalna ulaganja |
Automatizacija pumpnih i prepumpnih stanica,
unapređenje telemetrije, ugradnja radijskih modula na mjerače protoka, učešće
u sufinansiranju i realizaciji projekata koje raspisuju viši nivoi vlasti. |
10. Odnosi sa
osnivačem |
Poštivanje odredaba Ugovora o pružanju
javnih usluga, konitunuirana saradnja na zajedničkim ulaganjima i projektima |
11. Energetska
efikasnost |
Smanjenje troškova električne energije, kroz
automatizaciju pumpnih stanica u skladu sa mogućnostima |