Uslijed
niskih vanjskih temperatura zbog nedovoljne zaštićenosti od hladnoće, postoji
mogućnost smrzavanja i pucanja vodomjera kao i kućnih vodovodnih instalacija!
Stoga JP "Vodovod" d.o.o. Bihać preporučuje
korisnicima svojih usluga da provjere način na koji su zaštićeni vodomjeri
u vodomjernim šahtovima (oknima) te dijelovi instalacije iza vodomjera za
čije su održavanje zaduženi.
Naime, sistem vodosnabdijevanja je projektiran na način da je osiguran kontinuirani protok vode, a vodovodne cijevi se polažu na propisanu dubinu unutar tla gdje su temperature više od temperature zraka. Međutim, u zimskim uvjetima korisnici su dužni zaštititi od smrzavanja vodomjer i instalacije priključka u vodomjernom šahtu (oknu).
Niske temperature i
slabo zaštićena vodomjerna mjesta, šahtovi u kojima se nalaze vodomjeri mogu
prouzrokovati pucanje stakla na vodomjeru, a nerijetko i do oštećenja
kompletnog vodomjera.
Bez vode tokom zimskih
mjeseci korisnici mogu ostati usljed smrzavanja vode u dijelovima internih
vodovodnih instalacija iza glavnog vodomjera.
Za njihovo održavanje
zaduženi su potrošači, te savjetujemo da provjere da li su i u kojoj mjeri
zaštićeni vodomjeri i vodovodne instalacije.
Neophodno je da se
blagovremeno izvrši zaštita vodomjernih mjesta i instalacija od mraza, tako što
će se vodomjer i otkrivene cijevi obložiti odgovarajućim termo-izolacijskim
materijalom (stiropor, staklena vuna i slično). Eventualni nedostatak navedenog
izolacionog materijala može se nadomjestiti starim dekama.
Sve vodovodne cijevi koje
se nalaze na otvorenom neophodno je isprazniti, kao i ukoliko je moguće,
zatvoriti otvoreni prostor u kojem su smještene vodovodne instalacije. Voda se
po pravilu ledi u plitkim i nezaštićenim dijelovima instalacije, kao i u
negrijanim dijelovima zgrada.
Iako ovaj poduhvat traži
ili vrijeme ili novac, trošak je puno manji od onog koji nastaje zbog puknuća
cijevi nakon što se voda zaledi.
Potrošačima koji primijete
da su ostali bez vode savjetujemo da prvo provjere stanje instalacija u
vodomjernom oknu, da pokušaju okrenuti ventil, ali nikako na silu. Ventil koji
nije moguće okrenuti upućuje da je voda u instalacijama u vodomjernom oknu
zaleđena.
Najbrže će se odlediti
pomoću isparavanja tople vode u zatvorenom oknu sa spuštenim poklopcem.
Zamrznute instalacije nikako se ne smiju odleđivati direktnim polijevanjem
tople vode preko njih, niti korištenjem otvorenog plamena.
Za ponovnu uspostavu
vodosnabdijevanja, potrebno je pronaći, odnosno pregledati svaki
dio instalacije.
Upozoravamo građane i
upravitelje zgrada da blagovremeno poduzmu potrebne mjere zaštite koje će
evidentno utjecati na to da kućni budžeti ne budu dodatno opterećeni
izdvajanjem novca za popravke instalacija i vodomjera.
Ukoliko korisnici nisu u
mogućnosti sami riješiti problem odmrzavanja vode u cijevima iza glavnog
vodomjera potrebno je da se obrate stručnim osobama, vodoinstaleterskim firmama
ili upraviteljima.
Za sve dodatne
informacije, građani se mogu obratiti direktno na adresu JP "Vodovod" d.o.o. Bihać,
ulica Ivana Frane
Jukića br. 13, u Službu tehničke pripreme i razvoja.
Vaš JP "Vodovod" d.o.o. Bihać